Cel studiów

Celem i zadaniem edukacji studentów na tym kierunku jest zwrócenie uwagi na potrzebę zintegrowania działań rehabilitacyjnych i edukacyjnych, kształtowanie świadomości podejmowania działań we współpracy z innymi specjalistami oraz tworzenie zespołów specjalistów, którzy będą kompleksowo wspierać rozwój podopiecznych. Specjalista podejmujący działania edukacyjne, opiekuńcze i wspierające powinien uświadamiać sobie potrzebę empatii w kontakcie ze swoimi przyszłymi podopiecznymi oraz zmiany nastawienia zarówno emocjonalnego-motywacyjnego jak i dydaktycznego. Osoby studiujące ten kierunek uzyskają wiedzę z zakresu funkcjonowania dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, diagnozowania oraz metodyki pracy. Celem jest wyposażenie studenta w takie umiejętności, aby był przygotowany do podjęcia działań wspierających i edukacyjnych przyszłego podopiecznego z zaburzeniami ze spektrum autyzmu na poziomie zarówno indywidualnym jak i na poziomie klasy szkolnej oraz wyposażenie studenta w umiejętności konstruowania programów terapeutycznych dostosowanych do specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwoju oraz ich potrzeb i możliwości.

Program studiów

  • Wybrane zagadnienia z psychologii klinicznej
  • Psychologia kliniczna,
  • Psychiatria dzieci i młodzieży,
  • Elementy neurologii wieku rozwojowego,
  • Autyzm dziecięcy,
  • Diagnozowanie zaburzeń ze spektrum autyzmu,
  • Biomedyczne koncepcje oddziaływań wobec osób ze spektrum autyzmu,
  • Sytuacja rodziny dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • Integracja dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w grupie rówieśniczej,
  • Metody oddziaływań opierające się na koncepcjach zaburzeń sensorycznych,
  • Metody oddziaływań ukierunkowanych na terapię kontaktu i więzi,
  • Metody edukacyjne w pracy z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu,
  • Komunikacja alternatywna i wspomagająca w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu,
  • Praktykę (praktyka może zostać zrealizowana w swoim miejscu pracy, pod nadzorem innego nauczyciela posiadającego kwalifikacje do prowadzenia zajęć).
  • BRAK EGZAMINÓW KOŃCOWYCH

Podstawa prawna

Plany i programy studiów podyplomowych tej specjalności zostały opracowane i ułożone zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami:

  • Program studiów jest zgodny z nowym Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019 poz. 1450).
  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. 2023 poz. 2102)
  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (DZ. U. z 2017 r. poz. 1743)
  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (DZ. U. z 2017 r. poz. 703)
  • Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1591)

Czas trwania

Studia trwają 3 semestry.

Termin rozpoczęcia

Spotkanie organizacyjne 27.03.2024 r. (środa)

Koszt studiów

Opłata za naukę na studiach podyplomowych wynosi:

  • 3490,00 zł – STUDIA DLA PEDAGOGÓW SPECJALNYCH
  • 3590,00 zł – Studia dla osób nie będących pedagogami specjalnymi.

Czesne jest płatne w bardzo dogodnych nieoprocentowanych ratach. Opłata gwarancyjna 200,00 zł jest wliczona w całkowity koszt studiów.
Powyższa różnica w wysokości opłat czesnego, wynika z uwarunkowań nowego rozporządzenia oraz konieczności rozgraniczenia programu studiów dla osób:

  • które są już pedagogami specjalnymi innej subdyscypliny,
  • które do tej pory nie nabyły kwalifikacji pedagoga specjalnego

Zniżki

  • 3% – dla uczestników szkoleń rad pedagogicznych oraz kursów doskonalących (bez względu na odbytą ilość),
  • 5% – Absolwenci jednej specjalności,
  • 10% – Absolwenci dwóch specjalności,
  • 10% – Zniżka małżeńska – jeżeli małżonkowie studiują w tym samym czasie, zniżka przysługuje jednemu z nich studiującemu na droższej specjalności, zniżki absolwenckie jednego z małżonków przechodzą na drugiego,
  • 15% – absolwenci trzech specjalności i więcej.

Zniżki łączą się. Jednocześnie zniżki nie mogą przekroczyć 25%, jeżeli po zsumowaniu tak by się stało zniżkę ustala indywidualnie Dyrektor IDN WIEDZA.

Organizator nie pobiera opłat za:

  • wydanie dokumentów na życzenie słuchaczy (standardowe zaświadczenie, rachunki),
  • przystąpienie do egzaminu dyplomowego.

Warunki przyjęcia na studia

  • Ukończenie studiów wyższych licencjackich lub magisterskich.
  • Dokonanie opłaty gwarancyjnej 200 zł na poczet czesnego (Uwaga! Opłata gwarancyjna nie jest zwracana, jeśli kandydat nie podejmie nauki, a kierunek został uruchomiony. W przeciwnym razie opłata zostanie zwrócona).
  • Aby móc podjąć naukę na studiach podyplomowych, nie trzeba być nauczycielem zatrudnionym w placówce oświatowej.

Miejsce prowadzenia zajęć

Słuchach może wybrać formę zajęć:

1: Studia realizowane w całości z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość

2: Studia prowadzone w formie stacjonarnej w SP nr 62 przy ul. Ordona 3 d w Katowicach

Studia prowadzi

Gnieźnieńska Szkoła Wyższa Milenium
ul. Leopolda Okulickiego 3a, 62-200 Gniezno

w porozumieniu z:

IDN WIEDZA Instytutem Doskonalenia Zawodowego w Katowicach
ul. Ordona 7/15, 40-164 Katowice

Jeżeli mają Państwo dodatkowe pytania, prosimy o kontakt:

tel.: 32 297-43-42,
500 012 950 (od poniedziałku do piątku od 8.00 do 15.00)
e-mail: idn@idn.edu.pl

Przewiń do góry