Zaburzenia ze spektrum autyzmu – praktyczne warsztaty dla nauczycieli, terapeutów i opiekunów
Program szkolenia:
1. Umiejętności komunikacyjne i terapeutyczne
Nawiązanie relacji terapeutycznej w diadzie rodzic/opiekun- terapeuta. Modele i strategie komunikacyjne. Bariery komunikacyjne.
Podczas pierwszej sesji szkoleniowej uczestnicy zajęć nabędą wiedzę w zakresie relacji terapeutycznej.
Czym jest relacja terapeutyczna?
W literaturze przedmiotu, najczęściej definiowana jako związek między terapeutą a klientem ukierunkowany na realizację wspólnych celów terapii. Ma wartość leczniczą, a także warunkuje proces terapii. Stanowi swoisty grunt dla dalszych oddziaływań. Dla logopedów i pedagogów ma fundamentalne znaczenie w realizacji zamierzonych celów terapii.
- Wywiad, obserwacja, diagnoza dziecka. Objawy niepokojące, bioautyzm
Metody prowadzenia wywiadu, sposoby zbierania informacji. Obserwacja dziecka. Diagnoza kliniczna.
Druga sesja szkoleniowa zorientowana jest na poznanie metod prowadzenia wywiadu w oparciu o gotowe schematy postępowania. Uczestnicy zajęć poznają kwestionariusze w oparciu o kryteria diagnostyczne autyzmu, a także zaburzeń integracji sensorycznej. Praca warsztatowa opierać się będzie na rozwoju sensomotorycznym dziecka do 3 r.ż, a także wskazówkach diagnostycznych zgodnie z ICD- 10 i DSM- IV. Uczestnicy poznają również wskazówki praktyczne dotyczące biomedycznych oddziaływań wobec osób ze spektrum autyzmu.
- Uczeń z zespołem Aspergera w szkole
a) tworzenia Wielospecjalistycznej Oceny Funkcjonowania
b) praca rewalidacyjna
c) praca wychowawcza - Metody terapeutyczne
- Zachowania trudne
Uczestnik otrzyma:
- zaświadczenie
- materiały (drogą elektroniczną)
- drobny upominek
Prowadzący: mgr Tomasz Kuta
Czas trwania: 1 dzień (8 godzin dydaktycznych)
Koszt: 149,00 zł
TERMIN IV EDYCJI: JESIEŃ 2019
Plan szkolenia:
08.00- 9.30 Relacja terapeutyczna. Warsztaty w grupach
9.30-9.45 Przerwa kawowa
9.45- 11.30 Wywiad, obserwacja, diagnoza. Objawy niepokojące, bioautyzm. Warsztaty.
11.30- 12.00 Uczeń z zespołem Aspergera w szkole. Wykład.
12.00- 12.30 Przerwa obiadowa
12.30- 13.30 Uczeń z zespołem Aspergera w szkole. Warsztat.
13.30- 15.00 Zachowania trudne. Modele i metody pracy.
15.00 Podsumowanie szkolenia, wręczenie zaświadczeń i upominków
Wymagane dokumenty:
- Karta zgłoszenia oraz potwierdzenie opłaty w przypadku płatności indywidualnej
• Karta zgłoszenia podpisana przez dyrektora szkoły/placówki*
*Dotyczy uczestników, za których reguluje opłatę szkoła/placówka. Na Państwa życzenie wystawiamy rachunki z terminem płatności.
KLIKNIJ, ABY WYSŁAĆ ZGŁOSZENIE
W przypadku nieruchomienia kursu Instytut Doskonalenia Nauczycieli „WIEDZA”, ul. Wojewódzka 29/14, 40-026 Katowice, zobowiązuje się zwrócić wpłaconą kwotę na wskazane przez Słuchacza konto bankowe lub zaproponuje inny termin szkolenia.
Rezygnacje z kursu Instytut przyjmuje tylko w formie pisemnej. Za datę rezygnacji uznaje się datę dostarczenia/wpływu dokumentu do Instytutu. Warunki rezygnacji:
– powyżej 21 dni przed rozpoczęciem kursu – zwrot dokonanej należności
– od 14 do 21 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 10% pełnej należności
– od 7 do 14 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 25% pełnej należności
– od 3 do 7 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 50% pełnej należności
– od 1 do 3 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 75% pełnej należności
– w dniu rozpoczęcia kursu i później – należność nie podlega zwrotowi