Home »

 
 

ELEMENTY INTEGRACJI SENSORYCZNEJ – zabawy stymulujące zmysły dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

 
 

O kursie:

Wielozmysłowa stymulacja dziecka ma na celu poprawę funkcjonowania wszystkich zmysłów oraz całego procesu integracji bodźców w ośrodkowym układzie nerwowym. Wczesne wykrycie deficytów procesów przetwarzania sensorycznego pozwala na szybkie i skuteczne usprawnienie zaburzonych zmysłów, co przekłada się u dziecka na dobre samopoczucie oraz radość płynącą z zabawy i zauważalnych efektów nauki. Dzięki stosowaniu odpowiednich zabaw i ćwiczeń można uchronić dzieci od trudności, jakimi są m. in. problemy emocjonalne i społeczne, niezgrabność ruchowa, problemy z koncentracją uwagi, agresja, nadpobudliwość psychoruchowa, trudności w nauce – pisanie, czytanie, liczenie.

Kurs skierowany jest do:

nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, a także zainteresowanych tematem rodziców

Prowadzący:

Joanna Brząkalik – terapeuta pedagogiczny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Cel kursu:

poznanie i zrozumienie wagi znaczenia prawidłowego funkcjonowania zmysłów dla rozwoju i nauki dziecka; nabycie umiejętności dostrzegania i diagnozowania symptomów świadczących o ewentualnych zaburzeniach integracji sensorycznej wśród wychowanków; wzbogacenie własnego warsztatu pracy o umiejętności i materiały pozwalające na wspomaganie rozwoju dzieci poprzez wielozmysłową stymulację

Korzyści:

Po zakończeniu szkolenia uczestnik:

  • potrafi wyłonić w grupie dzieci o dysharmonijnym rozwoju
  • posiada wiedzę na temat symptomów zaburzeń zmysłów i umie w tym kierunku przeprowadzić nauczycielską diagnozę
  • zna metody i techniki wykorzystywane w dostarczaniu dzieciom zróżnicowanych bodźców zmysłowych
  • dysponuje zbiorem zabaw i ćwiczeń pobudzających zmysły dziecka oraz przykładowymi scenariuszami zajęć
  • posiada własnoręcznie wykonane pomoce dydaktyczne do zajęć
  • posiada wykaz przydatnej literatury i zestawu pomocy dydaktycznych

 

Uczestnik otrzyma:

  • zaświadczenie
  • pakiet szkoleniowy: wydruk + zapis materiałów na płycie CD

Krótki program:

  1. Dzieci o nieharmonijnym rozwoju psychomotorycznym.
  2. Nauczycielska diagnoza zaburzeń przetwarzania procesów sensorycznych.
  3. Poznanie metod i technik pozwalających na dostarczanie dzieciom różnego rodzaju bodźców zmysłowych.
  4. Wspomaganie i stymulacja zmysłów dziecka – zestaw zabaw i ćwiczeń.
  5. Wzorcowy program stymulacji wielozmysłowej.
  6. Scenariusze zajęć – praca w grupach.
  7. Pomoce dydaktycznych do zajęć – wykonanie przykładowych pomocy.

 

Czas trwania:  1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

Termin:

  • 4.11.2017 (sobota) – cena 149,00
  • miejsce szkolenia: siedziba Instytutu Katowice , ul. Wojewódzka 29/2

 

Wymagane dokumenty:

  • Karta zgłoszenia oraz potwierdzenie opłaty w przypadku płatności indywidualnej
  • Pisemne zobowiązanie dyrektora placówki do pokrycia kosztów szkolenia za daną osobę**Dotyczy uczestników, za których reguluje opłatę szkoła/placówka. Na Państwa życzenie wystawiamy faktury z przedłużonym terminem płatności.

 

KLIKNIJ, ABY PRZESŁAĆ ZGŁOSZENIE ELEKTRONICZNE!

 

W przypadku nieruchomienia kursu Instytut Doskonalenia Nauczycieli „WIEDZA”,                          ul. Wojewódzka 29/14, 40-026 Katowice, zobowiązuje się zwrócić wpłaconą kwotę na wskazane przez Słuchacza konto bankowe lub zaproponuje inny termin szkolenia.

Rezygnacje z kursu Instytut przyjmuje tylko w formie pisemnej. Za datę rezygnacji uznaje się datę dostarczenia/wpływu dokumentu do Instytutu.

Warunki rezygnacji:

– powyżej 21 dni przed rozpoczęciem kursu –  zwrot dokonanej należności
– od 14 do 21 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 10% pełnej należności
– od 7 do 14 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 25% pełnej należności
– od 3 do 7 dni przed rozpoczęciem kursu –  potrącenie 50% pełnej należności
– od 1 do 3 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 75% pełnej należności
– w dniu rozpoczęcia kursu i później – należność nie podlega zwrotowi

Harmonogram  kursu:

  • 08.30-11.00
    • otwarcie kursu
    • symptomy nieharmonijnego rozwoju dziecka
    • nauczycielska diagnoza zaburzeń przetwarzania procesów sensorycznych
  • 11.00-11.15 – przerwa na kawę, herbatę, słodki poczęstunek
  • 11.15-13.00
    • zabawy na dostarczanie dzieciom różnego rodzaju bodźców zmysłowych – zajęcia praktyczne
  • 13.00-13.30 – obiad (zostanie podany Państwu na miejscu szkolenia)
  • 13.30-15.30
    • pomoce do zajęć – wykonanie przykładowych pomocy do wykorzystania                   w pracy z dziećmi
    • publikacje i pomoce dydaktyczne przydatne w prowadzeniu zajęć z dziećmi
  • 15.30 – podsumowanie szkolenia, wręczenie zaświadczeń i upominków

 

UWAGA!

Prosimy, aby przynieść:

  • klej
  • nożyczki
  • opaskę, apaszkę do zasłonięcia oczu

 

Kontakt:

Anna Wilczek

tel. 32/255-12-12; 500-012-898

fax: 32/297-43-42