Home »

 
 

ABC CZYTANIA – metody wspomagające proces nauki czytania

 
 

O kursie:

Jak przygotować dziecko do nauki czytania? Które metody wybrać w terapii dzieci z trudności w procesie czytania? Na te dwa pytania odpowiada właśnie proponowany kurs.

Kurs skierowany jest do:

nauczycieli wychowania przedszkolnego, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

Prowadzący:

Joanna Brząkalik – terapeuta pedagogiczny, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej

Cel kursu:

Poznanie czynników warunkujących prawidłowy przebieg procesu nabywania umiejętności czytania oraz sposobów pracy z dzieckiem, z wykorzystaniem elementów wybranych metod nauki czytania.

Korzyści:

Po zakończeniu szkolenia uczestnik:

  • wie, które obszary rozwoju poznawczego dziecka mają wpływ na prawidłowy przebieg procesu nauki czytania
  • potrafi pod tym kątem dobrać ćwiczenia do indywidualnych potrzeb dziecka
  • zapoznany jest z elementami wybranych metod – potrafi wdrożyć je w działanie
  • posiada własnoręcznie przygotowane propozycje pomocy do zajęć
  • posiada wykaz przydatnej literatury i zestawu pomocy dydaktycznych

Uczestnik otrzyma:

  • zaświadczenie
  • pakiet szkoleniowy: wydruk + zapis materiałów na płycie CD

Krótki program:

  1. Dziecko przygotowujące się, rozpoczynające naukę czytania oraz z trudnościami w opanowaniu umiejętności czytania
  2. Metody wykorzystywane w procesie nauki czytania

Czas trwania:

1 dzień (8 godzin dydaktycznych)

Cena: 149,00 zł

Termin: rok szkolny 2018/2019

Wymagane dokumenty:

  • Karta zgłoszenia oraz potwierdzenie opłaty w przypadku płatności indywidualnej
  • Karta zgłoszenia podpisana przez dyrektora szkoły/placówki*

*Dotyczy uczestników, za których reguluje opłatę szkoła/placówka. Na Państwa życzenie wystawiamy rachunki z terminem płatności.

KLIKNIJ, ABY WYSŁAĆ ZGŁOSZENIE

W przypadku nieruchomienia kursu Instytut Doskonalenia Nauczycieli „WIEDZA”, ul. Wojewódzka 29/14, 40-026 Katowice, zobowiązuje się zwrócić wpłaconą kwotę na wskazane przez Słuchacza konto bankowe lub zaproponuje inny termin szkolenia.

Rezygnacje z kursu Instytut przyjmuje tylko w formie pisemnej. Za datę rezygnacji uznaje się datę dostarczenia/wpływu dokumentu do Instytutu.

 

Warunki rezygnacji:

– powyżej 21 dni przed rozpoczęciem kursu –  zwrot dokonanej należności

– od 14 do 21 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 10% pełnej należności

– od 7 do 14 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 25% pełnej należności

– od 3 do 7 dni przed rozpoczęciem kursu –  potrącenie 50% pełnej należności

– od 1 do 3 dni przed rozpoczęciem kursu – potrącenie 75% pełnej należności

– w dniu rozpoczęcia kursu i później – należność nie podlega zwrotowi

 

Harmonogram  kursu:

  • 08.30-11.00
    • otwarcie kursu
    • rozwój poznawczy dziecka i jego obszary pełniące znaczącą rolę w procesie nauki czytania
  • 11.00-11.15 – przerwa na kawę, herbatę, słodki poczęstunek
  • 11.15-13.00
    • przegląd metod wykorzystywanych w nauce czytania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz starszych z problemami edukacyjnymi
    • prezentacja, krok po kroku, sylabowej metody nauki czytania oraz MDS, jako narzędzia w pracy terapeutycznej nauczyciela
  • 13.00-13.30 – obiad (zostanie podany Państwu na miejscu szkolenia)
  • 13.30-15.30
    • wykonanie przykładowych pomocy dydaktycznych do zajęć
    • prezentacja przydatnej literatury związanej z tematem szkolenia
  • 15.30 – podsumowanie szkolenia, wręczenie zaświadczeń i upominków

 

UWAGA!

Uczestnicy proszeni są o przyniesienie nożyczek, kleju, mazaków, kolorowego bloku technicznego